پژوهش
1402/3/28 یکشنبه
قابل توجه دانشجویان گرامی
نکات مهم در خصوص نحوه برگزاری آزمون دروس عمومی

.

❌ نحوه برگزاری آزمون دروس عمومی خرداد 1402

♻️ #آزمون_دروس_عمومی

🔹آزمون دروس عمومی نیمسال دوم 1401-1402در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس edu.pnu.ac.ir برگزار میگردد.

🔹ورود به سیستم : 
↙️ نام کاربری : شماره دانشجویی
↙️ رمز عبور : کد ملی ثبت شده در گلستان میباشد . (نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است)
❌توجه : با توجه به اینکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان به عنوان کلمه عبور در نظر گرفته شده است ، در صورتیکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان بنا بر ادعای دانشجو اشتباه میباشد در اسرع باید  دانشجو نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
🔹تاریخ آزمونهای دروس عمومی از 27 لغایت 31 خرداد ماه  (به مدت 5 روز) خواهد بود.
🔹تاریخ و ساعت برگزاری آزمون هر یک از دروس عمومی به تفکیک ا ستان است که در کارت آزمون (گزارش 428) دانشجو لحاظ شده است.

❌دانشجویان گرامی به نکات ذیل توجه فرمایید :
 
♻️ با توجه به مشاهده مواردی در خصوص عدم سازگاری سامانه به نسخه های قدیم اندروید، نسبت به بروزرسانی نسخه جدید گوشی های خود اقدام نمایید و در صورت عدم امکان استفاده از نسخه‌های جدید نرم افزارهای گوشی، از رایانه جهت شرکت در آزمون استفاده نمایید.
♻️ مشاهده پیغام "پایان امتحان" و عدم اجازه به دانشجو برای ادامه ی آزمون، به علت اتمام زمان آزمون می باشد.
♻️ در صورت مشاهده خطاهای ذیل، خطا با Refresh توسط کلید F5 و CTRL+F5  و در گوشی تلفن همراه با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت پایین قابل رفع می باشد:
الف-  نمایش سؤال و گزینه ها به صورت undefined
ب-  پیغام "شما هنوز به این سؤال نرسیده اید"
ج- پیغام "برخی سرویس ها به درستی بارگذاری نشده"
د- مشاهده صفحه سفید در هنگام ورود به آزمون

⚠️مشاهده پیغام خطای "در حال دریافت فرم امتحان" و  نیز راهنمایی دانشجو به خارج سامانه، به علت کندی یا قطع اینترنت در زمان آزمون می باشد که دانشجو حتما از پایداری اینترنت خود قبل از آزمون اطمینان حاصل نموده و مجدداً سیستم خود را Refresh نماید.

🔴 راهنما
۱. در صورتیکه با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه نمی شوید بر روی "نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ " کلیک کنید, پس از درج نام کاربری و کد امنیتی دکمه تایید را کلیک کنید در این صورت کلمه عبور به کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان تبدیل خواهد شد.

۲. دانشجوی گرامی برای حل مشاهده صفحه سفید بدین شکل اقدام نمایید:
-در صورتیکه با رایانه وارد شده اید یکبار ctrl و F5 صفحه کلید را بفشارید.
-در صورتیکه از موبایل استفاده نموده اید اسلاید به سمت پایین را کلیک کنید .
(یکبار صفحه موبایل را باانگشت به سمت پایین بکشید)
۳. در صورت عدم ثبت گزینه و یا عدم امکان دسترسی به سوال بعدی ضمن بررسی اینترنت دستگاه، یکبار کلید F5 صفحه کلید را بفشارید.
(یا یکبار صفحه موبایل را با انگشت به سمت پایین بکشید)

❌چند نکته بسیار مهم❌
✅ با توجه به اینکه برای ورود به سامانه 10 دقیقه زمان مازاد بر 30 دقیقه زمان استاندارد آزمون در نظر گرفته شده است در صورت عدم ورود به سامانه در دقایق اول صبوری نموده و چند دقیقه بعد مجددا برای ورود اقدام نمایید.

🟣⚠️ دانشجویان محترم قبل از ورود به سامانه سما (سامانه برگزاری آزمون دروس عمومی دانشگاه پیام نور) الزامی است ساعت دستگاه خود (موبایل، تبلت، کامپیوتر و ...) را با ساعت رسمی کشور چک نمایید.

❌👈 ساعت نمایش داده شده برای شروع آزمون
◀️◀️ برخی دانشجویان علیرغم تنظیم ساعت گوشی همراهشان با ساعت رسمی کشور، ساعت آزمون برایشان پس از ورود به سما لایو یک ساعت دیرتر از ساعت رسمی آزمون نمایش داده میشود (به طور مثال ساعت شروع رزم آزمون 23 خرداد که ساعت 11.30 بوده ، در سامانه ی سما برای این دانشجویان که با گوشی همراه وارد سامانه میشوند ساعت 12.30 نمایش داده میشود در حالی که اگر همین دانشجو با رایانه یا حتی گوشی همراه دیگری وارد سامانه سما بشود ساعت شروع آزمون به صورت صحیح آن یعنی ساعت 11.30 نمایش داده میشود)
❌لذا این دسته از دانشجویان به ساعتی که بعنوان شروع آزمون در سامانه سما برای آنها نمایش داده میشود توجه نکنند و راس ساعتی که رسما برای آزمونها اعلام شده در آزمون شرکت فرمایند، زیرا در صورتی که طبق ساعت نمایش داده شده در سامانه ی سما بخواهند وارد آزمون بشوند عملا یک ساعت از شروع آزمون گذشته و امکان ورود به آزمون برای ایشان وجود ندارد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر