اخبار برگزیده
1400/5/17 یکشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:
افزایش ۴۰۰ رشته محل تحصیلی پرکاربرد و جدید در دانشگاه پیام نور برای اولین بار در ۲۷ استان کشور

.

به گزارش یوپنا دکتر محمدرضا زمانی افزود: ساماندهی رشته های تحصیلی جدید بر اساس نیاز جامعه و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و صنعتی بودن استان ها از ۲ سال قبل در دانشگاه آغاز شد.

کاربردی بودن رشته های جدید و متناسب با نیازهای روز جامعه 

وی ادامه داد: این رشته ها با رویکرد عدالت آموزشی ( تخصیص رشته های جدید به ۲۷ استان کشور) و همچنین کاربردی بودن آنها برای نیازهای جامعه افزایش یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: هم اکنون کمیته‌هایی در استان‌ها و مناطق مختلف وجود دارد که توسط آن ساز و کار و بازار کار مناطق مختلف را شناسایی کرده ایم و این رشته‌ها در شورای ساماندهی با حضور معاونت آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

زمانی تأکید کرد: نامه‌ای به شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای کسب مجوز رشته‌های مورد نظر ارسال شد و با پیگیری‌های فراوان مجوز تمام رشته‌هایی را که متقاضی آن بودیم کسب کردیم و در رشته‌های جدید از مهر امسال دانشجو پذیرش می‌شود.

۴۰۰ رشته جدید کاربردی مقطع کارشناسی دانشگاه افزوده شد

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: مجوز پذیرش دانشجو در بیش از ۴۰۰ رشته در مقطع کارشناسی گرفته شده و این گام بلندی است، زیرا دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، آینده شغلی آن‌ها تضمین می‌شود و این رشته‌ها بازار کار دارند.

رشته های جدید و کاربردی روابط عمومی، هتل داری، مدیریت فرهنگی، ایمنی صنعتی

وی با بیان اینکه در برخی از رشته‌های مختلف پرکاربرد، مانند مدیریت بیمه، مدیریت کسب و کار ، مدیریت مالی، مدیریت امور گمرکی برای نخستین بار دانشجو پذیرش می‌شود گفت: این رشته‌ها جزو رشته‌هایی هستند که اکثر جوانان به دنبال آن بودند و بازار کار خوبی دارد.

آقای زمانی تأکید کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید، بر اساس آنچه در دفترچه آزمون سازمان سنجش ذکر شده است یعنی از دو طریق سوابق تحصیلی و آزمون انجام می‌شود


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر