پژوهش
1397/11/3 چهارشنبه
معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور:
چاپ یک هزار و 471 مقاله ISI دانشگاهیان پیام نور در حوزه فناوری نانو

.


معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور از چاپ یک هزار و 471 مقاله ISI دانشگاهیان پیام نور در حوزه فناوری نانو خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور در حوزه فناوری نانو با تمرکز ویژه ای فعالیت می کند و در این زمینه به موفقیت های چشمگیری نیز دست یافته است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد علی کریمی امروز در هفتمین دوره توان افزایی مروجین فناوری نانو که در سازمان مرکزی برگزار شد،نانوفناوری را انقلاب فراصنعتی دانست که معکوس انقلاب صنعتی حرکت کرده و فرایندها و آثار مثبتی را برای جوامع به ارمغان خواهد آورد.
وی افزود: فناوری نانو حاصل تعامل تنگاتنگ 4 حوزه شیمی، فیزیک، زیست شناسی و مهندسی الکترونیک است و خطرات و آثار زیانبار انقلاب صنعتی که آلوده به انواع آلاینده های شیمایی و زیست محیطی است را از بین می برد .
دکتر کریمی همکاری دو وزارتخانه علوم و بهداشت را در ارتقای جایگاه فناوری نانو موثر دانست و گفت: اگر این دو حوزه به هم نزدیک شوند، شاهد دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه کاربردی فناوری نانو خواهیم بود.
وی با عنوان اینکه فناوری نانو در همه امورات زندگی کاربرد دارد، اظهار داشت: توجه به حوزه فناوری نانو با عناوین دیگر از قدیم هم وجود داشته و استفاده از ظروف نقره ای در گذشته به دلیل این بوده است که نانوذرات نقره دارای خاصیت میکروب کشی هستند.
معاون فناوری و پژوهش در پایان اذعان داشت: ترویج فناوری نانو منشاء اثر و دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه جهانی خواهد بود و امید که دانشگاه پیام نور در زمینه تولید مقاله و به روز رسانی این فناوری نقش بسزایی ایفا نماید.
 

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر