سه‌شنبه 28 فروردین 1403  
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1394/4/23 سه‌شنبه مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

 

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور:
**با توجه به گستردگی مراکز و احد های دانشگاه پیام نور(بیش از 500 مرکز و واحد در سراسر کشور) امکان انتخاب رشته و شهر به صورت بومی وجود دارد
**ارائه مدرک رسمی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخورداری از مزایای استخدامی پس از فارغ التحصیلی
**امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با حداقل شهریه در تمامی دانشگاه های معتبر (امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در داخل و خارج از کشور)
**صدور معافیت نظام وظیفه برای داوطلبین مرد پس از قبولی در دانشگاه پیام نور
**امکان ادامه تحصیل همزمان در دورشته
** با توجه به اجباری نبودن حضور در کلاسهای دروس تئوری،امکان ادامه تحصیل برای شاغلین محترم کلیه ادارات،ارگانها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی فراهم است(حضور درکلاسهای عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی الزامیست)
**نداشتن محدودیت سنی در ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل
** هزینه تحصیل پائین(نسبت به دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی و جامع علمی کاربردی)
**به دلیل کیفیت بالای محتوای درسی و کیفیت یادگیری دانشجویان ؛آمار قبولی در مقاطع ارشد و دکترا در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
** استفاده ازاساتید مجرب و فارغ التحصیل از دانشگاههای معتبر داخل و خارج از کشور
** امکان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در تمامی مقاطع
** پذیرش دانشجوبه صورت مجازی(الکترونیکی) در مقطع کارشناسی ارشد
 شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور:
آموزش دردانشگاه پیام نور مبتنی بر نظام آموزشی از را دور(نیمه حضوری، الکترونیکی و ...) است و دانشگاه با بهره گیریاز فناوری های آموزشی کلاسهای آموزشی خود را در قالب ساعات محدودتری نسبت به ساعات کلاسهای درس سنتی درسایر دانشگاه هابرنامه ریزی و ارائه می نماید. البته طبق ضوابط آموزشی دانشگاه حضور دانشجویان درکلاسهای دروس تئوری اختیاری بوده و فقط شرکت در کلاسهای عملی الزامی است.
در اغلب مرکز/واحدهای دانشگاه پیام نور بیشتر دروس نظری به صورت کلاس نیمه حضوری برای مرور درس و رفع اشکال گروهی برگزار می شود درشرایطی که امکان تشکیل جلسه های رفع اشکال گروهی و یا کلاس های درس حضوری وجود نداشته باشد و یا تعداد پذیرفته شدگان در یک رشته تحصیلی به حد نصاب لازم تشکیل کلاس نرسد به دانشگاه واحدهای درسی مورد نظر را به صورت کاملاً غیرحضوری وخودخوان ارائه خواهد داد و یا در صورت ضرورت دانشگاه محل تحصیل این دسته از دانشجویان را در یکی از مرکز/واحدهای همجوار که دارای رشته تحصیلی مورد نظر باشد تعیین می نماید. دروس عملی در دانشگاه به صورت کلاسهای حضوری و یا آزمایشگاهی و کارگاهی و سایر برگزار می شودو حضور دانشجو در این کلاسهای این دروس الزامی می باشد. با توجه به نیمه حضوری بودن کلاسهای تئوری دانشگاه پیام نور و اختیاری بودن کلاسهای تئوری امکان اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل نیز فراهم شده است.
 
  پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور
 
پذیرش دانشجو دردانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی به دو روش صورت می پذیرد :
1.        پذیرش از طریق کنکور سراسری
 الف: پذیرش براساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی     ب : فقط صرفاً براساس سوابق تحصیلی 
 
2.        پذیرش بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی
             پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد به دو روش صورت می پذیرد :
1.       پذیرش از طریق کنکور سراسری درمقطع کارشناسی ارشد طبق اعلام سازمان سنجش  
2.       پذیرش از طریق شرکت در آزمون دوره های فراگیر پیام نور
 
پذیرش دانشجو دردانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی هرسال از طریق ثبت نام درکنکور سراسری(طبق اعلام سازمان سنجش) و از طریق بدون آزمون (صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در دو نوبت مرداد ماه و آبان ماه صورت می پذیرد. داوطلبین جهت کسب اطلاعات بیشتر و احتمالاً تغییر در تاریخ های ثبت نام می توانند به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به آدرس: www.sanjesh.org مراجعه نمایند و با دانلود دفترچه پذیرش از وضعیت و نحوه پذیرش دانشجو در رشته های مختلف و جدید اطلاع حاصل نمایند. همچنین متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی هر یک از مرکز/واحدها دانشگاه های پیام نور از وضعیت رشته های موجود در آن مرکز/واحد اطلاع حاصل نمایند.
1.      پذیرش کنکور سراسری :
 کلیه داوطلبین که درآزمون سراسری سال 1395 شرکت نموده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند از دو طریق رشته های انتخابی خود را در دانشگاه پیام نور انتخاب نمایند.
بخش اول دفترچه - انتخاب رشته هایی که پذیرش آنها با اعمال نمره آزمون سراسری و براساس سوابق تحصیلی           می باشد.
بخش دوم دفترچه-  انتخاب رشته هایی که صرفاً پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی می باشد
تبصره: دانشجویانی که در آزمون سال 95 شرکت نموده اند ولی مجاز به انتخاب رشته نشده و یا در جلسه آزمون غیبت داشته اند می تواننداز رشته های بخش دوم دفترچه(رشته های صرفاً پذیرش براساس سوابق تحصیلی) انتخاب نمایند.
2.   پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور براساس سوابق تحصیلی
دواطلبین شرکت کننده در آزمون سراسری 95(غایبین و داوطلبینی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند)و داوطلبینی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت نکرده اند می توانند از طریق انتخاب رشته از دفترچه پذیرش مرداد ماه یا آبان ماه رشته های مورد علاقه خود را جهت تحصیل دردانشگاه پیام نور انتخاب نمایند. تذکر مهم: تاریخ دقیق ثبت نام ها از طریق سایت سنجش اعلام می شود.
 
مدارک مورد نیاز تحصیل در دانشگاه پیام نور:
      دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی معتبر به شرح ذیل:
     - دیپلم کامل متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
     - مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و یا اخذ آن حداکثر 31/6/95
 مدرک کاردانی(فوق دیپلم) و یا شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که حداکثر تا تاریخ 31/6/95 فارغ التحصیل می شوند( برای داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه ای و یا کارودانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی می باشند)
نکته مهم (1) : مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره های کاردانی پیوسته به جای مدرک پیش دانشگاهی
ملاک عمل قرار می گیرد و قابل تطبیق نمی باشد.
 
نکته مهم (2) : دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کارودانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند حق ثبت نام و پذیرش در دانشگاه پیام نور را ندارند.
جهت دریافت این متن اینجا کلیک کنید 
 
روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان البرز
1